Išankstinė pacientų registracijos sistema: kaip pas gydytoją užregistruoti savo artimąjį?

Išankstinė pacientų registracijos sistema: kaip pas gydytoją užregistruoti savo artimąjį?

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) primena apie galimybę greitai ir patogiai pas gydytoją užregistruoti savo artimąjį ar kitą atstovaujamą asmenį, naudojantis išankstine pacientų registracijos (IPR) informacine sistema.

„Susiduriame su situacijomis, kai ne visi asmenys turi elektroninę bankininkystę ar e. parašą, ne visi turi gebėjimų naudotis e. paslaugomis. Todėl, siekdami didinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą kiekvienam gyventojui, manome, kad atvejais, kai kyla sunkumų naudotis internetinėmis platformomis, pacientams pagelbėti gali kiti artimi, patikimi pacientui asmenys“, – sakė SAM Sveikatos sistemos informacinių išteklių vystymo skyriaus patarėja Simona Gricienė.

Kaip E. sveikatos platformoje paskirti atstovavimą kitam asmeniui?

Pacientas, kuris nori būti atstovaujamas, gali suteikti atstovavimo teises bet kuriam artimam žmogui, kuriuo pasitiki, pavyzdžiui, sutuoktiniui, dukrai, sūnui, broliui, seseriai ar šeimos draugui. Tam reikalingi atstovavimo teises įgaunančio žmogaus asmens tapatybės duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas.

Vienas paprasčiausių būdų – pacientui paprašyti šeimos gydytojo, kad jis sukurtų atstovavimą kitam asmeniui. Tai taip pat gali padaryti ir pats pacientas, prisijungęs prie savo E. sistemos paskyros.

Dar viena galimybė – pateikti prašymą artimiausiame VĮ Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje arba internetu. Norintiems pateikti prašymą neišeinant iš namų, jį reikės pasirašyti elektroniniu parašu ir išsiųsti el. paštu e.sveikata@registrucentras.lt

Kokius veiksmus galės atlikti pacientui atstovaujantis asmuo?

Atstovavimo teises kitam asmeniui suteikiantis pacientas gali pasirinkti, kokius veiksmus bus leidžiama atlikti įgaliotam asmeniui. Pavyzdžiui, užregistruoti pacientą pas gydytoją, peržiūrėti duomenis, įsigyti receptus, matyti atstovaujamo asmens ligos istoriją. Taip pat galima nurodyti laikotarpį, kuriam suteikiama atstovavimo pacientui galimybė.

Svarbu, kad įgaliotas žmogus būtų bent vieną kartą praeityje prisijungęs prie E. sveikatos sistemos ir jo duomenys būtų aktyvuoti. Tai leis sklandžiai patvirtinti gautą įgaliojimą atstovavimui E. sveikatos platformoje.

Tais atvejais, kai asmuo neturi galimybės užregistruoti artimąjį internetu IPR informacinėje sistemoje, išlieka prieinami įprasti registracijos būdai – telefoninis skambutis į gydymo įstaigą ar gyva registracija sveikatos priežiūros įstaigoje.

SAM ir Valstybės įmonės “Registrų centras” informacija

Close Menu
Skip to content